Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T18:25:35+01:00
V=Pp * h
Pp=5*5=25
V= 25*5= 125

Pc= 6 * 25= 150

wzór na długość przekątnej sześcianu: a√3
więc długość przekątnej tego sześcianu wynosi 5√3
2010-02-15T18:36:09+01:00
V=a³
V=5³
V=125 [jednostek objętości]

Pc=6*a²
Pc=6*5²
Pc=6*25
Pc=150 [jednostek powierzchni]

Przekątna podstawy (lub dowolnej ze ścian, w sześcianie na jedno wychodzi):
I sposób - własności kwadratu
a√3=5√3
II sposób - z twierdzenia Pitagorasa
5²+5²=h²
50=h²
h=√50=5√3

Przekątna sześcianu - z twierdzenia Pitagorasa:
(5√3)² + 5²=x²
x²=75+25
x=√100
x=10
1 1 1