Odpowiedzi

2010-02-15T18:28:48+01:00
Sudecki Okręg Przemysłowy,
Zagłębie Ruhry
tyle wiem ;)
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T18:30:56+01:00
Rejonami wydobycia węgla brunatnego są zagłębia:
- w Niemczech - Nadreńskie (Kolonia - Akwizgran - Monchengladbach, Dolnołużyckie (Cottbus), Środkowoniemieckie (Halle - Lipsk);
- w Rosji - Podmoskiewskie (Tuła), Uralskie (Czelabińsk), Kańsko-Aczyńskie (Wschodnia Syberia), rejon Jakucka nad Leną;
- w Czechach, Stanach Zjednoczonych, Bułgarii, Grecji, Słowenii, Bośni i Hercegowinie;
- w Polsce - Bełchatowskie, Turoszowskie i Konińskie

Rejonami wydobycia węgla kamiennego są zagłębia:
* Chinach - Zagłębia: Datong, Hegang, Fushun, Fuxin, Huainan i kilkadziesiąt innych;
* Stanach Zjednoczonych - Zagłębie Appalaskie (Północne, Centralne i Południowe), Wewnętrzno-Wschodnie, Przedgórze Gór Skalistych;
* Rosji i krajach WNP - Zagłębie Donieckie, Kuźnieckie, Peczorskie, Karagandzkie, Irkuckie;
* Indiach - Zagłębie Damodar;
* Australii - Zagłębia Newcastle i Brisbane;
* RPA - Okręg Witwatersrand
3 4 3