A/ Jaką wysokość na trójkąt równoramienny o podstawie 12 cm i ramieniu 10 cm?
b/ Jaką wysokość ma trójkąt równoboczny o boku długości 10 cm?

PILNE!!! Na teraz. I myślę, że 20 pkt. to dobra stawka. ;-) Z ładnymi obliczeniami i wgl.. Pozdrawiam.

3

Odpowiedzi

2010-02-15T18:27:45+01:00
A)
po opuszczeniu wysokosci powstaje trojk.prost a wys dzieli podstawe na pol wiec:

6²+h²=10²
h²=100-64
h²=36
h=6

b)

wzor na wys w trojk rownob to a√3/2
wiec:

10√3/2=5√3/2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T18:30:09+01:00
H²+6²=10²
h²=100 - 36
h²=64
h=√64
h=8

h²+5²=10²
h²=100-25
h=√75
h=5√3
2010-02-15T18:50:11+01:00
A)
cosβ=3/5
cosβ=√2/2
β=45*

sin45*=h/10
sin45*=√2/2
h/10=√2/2
2h=10√2 I:2
h=5√2
b)
cosβ=5/10
cosβ=1/2
β=60*
sin45*=h/10
sin45*=√2/2
h/10=√3/2
2h=10√3 I:2
h=5√3