Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-18T14:47:20+01:00
V - objętość prostopadłościanu
a, b, c - długość krawędzi prostopadłościanu

V₁ - objętość pierwszego prostopadłościanu
a = 0,4 m = 40 cm
b = 15 cm
c = 1,2 dm = 12 cm
V₁ = 40 * 15 * 12 = 7200
V₁ = 7200 cm³

V₂ - objętość drugiego prostopadłościanu
a = 45 cm
b = 0,15 m = 15 cm
c = 80 mm = 8 cm
V₂ = 45 * 15 * 8 = 5400
V₂ = 5400 cm³

7200 cm³ > 5400 cm³
V₁ > V₂

Odp. Większą objętość ma pierwszy prostopadłościan.
2 4 2
2010-02-18T14:53:42+01:00
1) 0,4m x 15cm x 1,2dm
0,4m = 40cm
1,2dm = 12cm
40 x 15 x 12 = 7 200cm³

2) 45cm x 0,15m x 80mm
0,15m = 15cm
80mm = 8cm
45 x 15 x 8 = 5 400cm³

7 200 > 5 400

Odp: Większą objętość ma pierwszy prostopadłościan.