Wody mineralne nie tylko gaszą pragnienie . Są jednocześnie ważnym źródłem minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu . Ze względu na ilość związków mineralnych rozpuszczonych w jednym litrze wody dzieli się je na :
-wysokozmineralizowane - zawierające powyżej 1500 mg/l składników mineralnych
-średniozmineralizowane - zawierające od 500 do 1500 mg/l składników mineralnych
-niskozmineralizowane - zawierające do 500 mg/l składników mineralnych

a) Przyjrzyj się etykiecie zamieszczonej na butelce wody mineralnej , którą najczęściej pijesz . Podaj ilość składników mineralnych rozpuszczonyc w jednym litrze wody .

b) Na podstawie ilości składników mineralnych w jednym litrze wody , określ rodzaj wody mineralnej znajdującej się w butelce

c) wymień nazwy 3 składników mineralnych które przeważają w składzie tej wody
*...
*...
*...

d)Napisz w jakiej miejscowości znajduje się źródło , z którego czerpana jest woda

e) Podaj współrzędne geograficzne tej miejscowości

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T18:39:41+01:00
1.)Kationy
Wapniowy Ca²⁺ 117, 51 mg
Sodowy Na⁺ 28,20 mg
Magnezowy Mg²⁺ 15,40mg
Potasowy K⁺ 3,29 mg
Aniony
Wodorowęglanowy HCO₃⁻ 475,67 MG
Siarczanowy SO₄²⁻ 3,70 MG
Chlorkowy Cl⁻ 16,00
Fluorkowy F⁻ 0,30 MG
Suma składników mineralnych: 669, 2 mg/l
2.)Kation wapnia, anion wodorowęglanowy, Kation Magnezowy
3.)Fonte, Nieszawa
12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:04:46+01:00
WODA MINERALNA CISOWIANKA

a)
Kationy
magnezowy Mg2+ 21,26 mg/l
wapniowy Ca2+ 128,26 mg/l
sodowy Na+ 10,00 mg/l
potasowy K+ 2,50 mg/l
Aniony
wodorowęglanowy HCO3- 518,70 mg/l
chlorkowy Cl < 5,00 mg/l
b)
średniozmineralizowana
c)
-Aniony wodorowęglanowe
-Kationy wapniowe
-Kationy magnezowe
d)
Drzewce
e)
N: 51° 19' 29" E: 22° 11' 20"

Proszę o najlepszą
46 4 46