Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T18:42:26+01:00
Pozytywne:
Grzyby podobnie jak i inne drobnoustroje rozkładają martwą materię organiczną, jeśli chodzi o większe to wchodzą w symbiozę z drzewami (mikoryza) drzewa dostarczają im związków organicznych natomiast grzyby soli mineralnych. Dla człowieka również mają różnorakie funkcje, biora udział w fermantacji alkoholowej, człowiek wykorzystuje je również do tworzenia leków (chyba najpopularniejszym przykładem jest antybiotyk Penicylina z pleśni Penicillium)

Negatywne:
poza tym grzyby niszczą plony, zboża, gdy jest wilgotno i ciepło,;podowują zgniliznę i oczywiście wytwarzają liczne toksyny np. faloidynę, amanitynę, gyromitrynę , muskarynę itd. Negatywne jest też to ,że te mikroskopije grzyby bardzo chętnie atakują człowieka, głownie z rodzaju Candida, mogą doprowadzić nawet do śmierci.Lekarze nie są w stanie odróżnić zapalenia płuc od zarazenia Candidą i źle leczą gdyż podają antybiotyk,, a on jest pożywką dla grzyba .I lecznie na rzekome zapalenie płuc trwa 3 miesiące bez rezultalu albo i dłużej
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:48:13+01:00
Pozytywne znaczenie grzybów:
- są ogniwem w łańcuchu pokarmowym, są reducentami i konsumentami, rozkładają szczątki organiczne i nieorganiczne
- łatwo i szybko rozkładają martwą materię
- stanowią pożywienie wielu gatunków
- żyją w symbiozie z korzeniami roślin, nasionami- MIKORYZA
- wytwarzanie lekarstw

Negatywne znaczenie grzybów:
- powodują choroby roślin i zwierząt- tzw. grzybice
- są pasożytami roślin, np. rdza źdźbłowa- atakuje liście traw i zbóż, buławinka czerwona- pasożytuje w kłosach zbóż, rak ziemniaczany
2 5 2