Odpowiedzi

2010-02-15T18:56:38+01:00
Energetyczne np. węgiel kamienny - Ogrzewanie mieszkań, produkcja energii elektrycznej.
Skalne- np. piaski kwarcowe - produkcja cegły. Piaskowiec- tworzenie zaprawy murarskiej.
Metaliczne- np. żelazo - produkcja pojazdów, konstrukcje wieżowców.
chemiczne- np.Azot- nawozy sztuczne, produkcja lekarstw.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:11:17+01:00
Surowce energetyczne mają zastosowanie w elektrowniach atomowych do wytworzenia energii elektrycznej i energii cieplnej.

Surowce skalne mają zastosowanie w przemyśle materiałów budowlanych, przemyśle szklarskim i porcelanowo-fajansowym i przemyśle hutniczym.

Surowce metaliczne mają zastosowanie w przemyśle środków transportu, elektrotechnicznego, maszynowego i metalowego, w produkcji przewodników i półprzewodników elektrycznych, w przemyśle jubilerskim, elektronicznym, monetarnym (i można by było tak pisać, pisać i pisać ;) ).

Surowce chemiczne mają zastosowanie w przemyśle (tak jak większość surowców).

Mam nadzieję, że napisałam tak jak chciałaś i Ci się spodoba ma odpowiedź. ;) Sporo czasu zajęła mi odpowiedź :)