Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T18:57:21+01:00
1) poznanie ewy horeszkówny
2) oświadczyny i podanie jackowi czarnej polewki
3) ślub bez miłości z ubogą dziewczyną ( z tego związku rodzi się tadeusz)
4) zemsta= zabicie horeszki
5) ucieczka z kraju
6) udział w wojnach u boku napoleona
7) wstąpienie do zakonu bernardynów
8)zmiana priorytetów w życiu=służba ojczyźnie
9)spowiedź w obecności swojego zaciekłego wroga gerwazego (wyjawienie tajemnicy i otrzymanie przebaczenia)
10) śmierć
11)pośmiertna rehabilitacja (jego imię zostaje oczyszczone)
12) na jego grobie zostaje wyryty napis Order Kawalerii Legii Honorowej
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:36:33+01:00
1. Częste wizyty w zamku Horeszków.
2. Przyjaźń z Stolnikiem.
3.Miłość do Ewy.
4. Obłudne postępowanie magnata.
5. Ożenek Jacka z ubogą szlachcianką.
6.Moralny upadek Jacka.
7. Śmierć matki Tadeusza.
8. Zabójstwo Stolnika.
9. Wyjazd Jacka Soplicy z kraju.
10. Udział w walkach 'za kraj'.
11. Powrót na Litwę w habicie księdza Robaka.
12. Przygotowywanie powstania.
13. Śmierć Jacka Soplicy.

;***