Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T18:51:27+01:00
* jako suchy lód jest wykorzystywany jako chłodziwo ;
* zawarty w powietrzu wywołuje twardnienie zaprawy wapiennej ;
* jako atmosfera neutralna w dojrzewalniach owoców ;
* czynnik chłodniczy w obiegach nadkrytycznych ;
* czynnik roboczy w gaśnicach śniegowych i instalacjach gaśniczych ;
* w cukrownictwie – do wytrącania resztek wodorotlenku wapnia z soku buraczanego ;
* stosowany do "zasilania" markerów do gry w paintball
* stosowany również w napojach gazowanych. Jego numer jako dodatku do żywności to E290.
2010-02-15T18:57:14+01:00
W temperaturze pokojowej jest to bezbarwny, bezwonny i niepalny gaz, dobrze rozpuszczalny w wodzie i cięższy od powietrza (ok. 1,5 raza). Pod normalnym ciśnieniem przechodzi ze stanu stałego do gazowego (sublimuje) z pominięciem fazy ciekłej w temperaturze -78,5 °C. Pod zwiększonym ciśnieniem (5,1 atm) można go jednak skroplić w temperaturze -57 °C.

Zastosowanie w przemyśle

* jako suchy lód jest wykorzystywany jako chłodziwo ;
* zawarty w powietrzu wywołuje twardnienie zaprawy wapiennej ;
* jako atmosfera neutralna w dojrzewalniach owoców ;
* czynnik chłodniczy w obiegach nadkrytycznych ;
* czynnik roboczy w gaśnicach śniegowych i instalacjach gaśniczych ;
* w cukrownictwie – do wytrącania resztek wodorotlenku wapnia z soku buraczanego ;
* stosowany do "zasilania" markerów do gry w paintball
* stosowany również w napojach gazowanych. Jego numer jako dodatku do żywności to E290.