Odpowiedzi

2010-02-15T19:15:42+01:00
A. Penelopa - występuję w mitologii greckiej, jest małżonką Odyseusza. Wzór wierności małżeńskiej.
b. Kirke - Córka Heliosa i jednej z nimf - Perseis. Wróżbitka, jedna z bohaterek Odysei.
c. Kalipso - Nimfa żyjąca na wyspie Ogygia. Była zakochana w Odyseuszu, próbowała zatrzymać go na wyspie, na której ten rozbił się obiecując mu wieczną młodość.
d. Atena - Bogini mądrości, sztuki, wojny sprawiedliwej oraz opiekunka miast, m.in. Aten i Sparty. Córka Zeusa.
f. Afrodyta - Bogini piękna, kwiatów, miłości, pożądania i płodności. Najbardziej urodziwa z bogiń antycznych mitów.
g. Córka Zeusa (pod postacią łabędzia) i Ledy, wykluła się z jaja. Bohaterka epopei Homera.
h. Pandora - Pierwsza kobieta na Ziemi, którą Zeus zesłał jako karę dla ludzi za to, że Prometeusz wykradł bogom ogień z Olimpu. Matka Pyrry.
i. Nauzykaa - Księżniczka. Była córką króla Feaków, Alkinoosa i Arete.
j. Demeter – Bogini płodności, rolnictwa i urodzaju. Była córką Kronosa i Rei, siostrą Hery, Hestii, Hadesa, Posejdona i Zeusa (z którym miała dwie córki, Persefonę i Hekate.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:18:04+01:00
A) Penelopa była żoną Odyseusza, czekała na niego przez 20 lat cały czas będąc mu wierna.
b)Kirke była nimfą i czarodziejką Odyseusz był z nią przez rok i mieli razem syna.
c)Kalipso była bóstwem śmierci i nimfą, zakochała się w Odyseuszu i zatrzymała go przy sobie na 7 lat.
d)Atena była boginią mądrości i sztuki, wyskoczyła z głowy Zeusa, jej atrybuty to hełm, tarcza i włócznia.
e)Niobe była królową, żoną Amfiona, miała 12 dzieci (6 synów i 6 córek), przez jej pychę Apollp zabił jej synów, a Artemida jej córki. Z rozpaczy zamieniła się w skałę.
f)Afrodyta była boginią miłości i piękna, narodziła się z morskiej piany, była żoną Hefajstosa.
g)Helena trojańska była królową Sparty, została porwana przez Parysa, co wywołało wojnę trojańską.
h)Pandora była pierwszą kobietą i przyczyną wszystkich nieszczęść, jej mąż Epitemeusz otworzył puszkę wypuszczając wszelkie zło.
i)Nauzykaa była córką Alkinoosa, pomogła Odyseuszowi, gdy dotarł do wyspy Feaków. Zakochała się w nim, ale pozwoliła mu wrócić do żony.
j)Demeter była boginią rolnictwa, jej córka Persefona została porwana przez Hadesa, co doprowadziłodo powstania pór roku (w końcu Demeter mogła być z córką przez 3/4 roku, a resztę Persefona spędzała z mężem)