Zadanie 1 ,
wypisze zastosowanie wodoru
zadanie 2 ,
Wskaz , które z poniższych Określeń dotyczą wodoru
a) bezbarwny gaz
b) związek chemiczny
c ) jego symbol chemiczny to H
d) jest palny
e) występuje w gazach wulkanicznych
f) powstaje w procesie fotosyntezy

z Góry dziękuje i pozdrawiam.

3

Odpowiedzi

2010-02-15T19:05:29+01:00
Zastosowanie:
Dawniej wodór był stosowany do napełniania balonów sterowców, lecz z powodu jego łatwości wybuchu zrezygnowano z dalszego napełniania wodorem. Skroplony wodór znalazł zastosowanie jako paliwo w silnikach rakietowych. Jest tak lekki, że nie potrzeba pomp, aby napełniać nim zbiorniki promu kosmicznego. Naukowcy pracują nad możliwością stworzenia ogniw paliwowych napędzanych wodorem, które mogłyby służyć jako źródło napędu dla wielu pojazdów i urządzeń. Izotop wodoru – tryt – wykorzystywany jest w reakcjach termojądrowych, które mogą potencjalnie stanowić źródło taniej i czystej energii. Inny jego izotop – deuter – wykorzystywany jest jako spowalniacz (moderator) w reaktorach atomowych. Związki zawierające deuter są wykorzystywane do przygotowanie próbek NMR ze względu na właściwości fizykochemiczne tego atomu.

Wodór używany jest także w elektrowniach do chłodzenia generatorów dużej
mocy (powyżej 500 MW)

zad2
a), c), d)

2010-02-15T19:05:37+01:00
Z.1
-jako ciecz stosowany jest paliwo w silnikach rakietowych
-Wodór używany jest także w elektrowniach do chłodzenia generatorów dużej mocy
-redukcji związków tlenowych

z.2
a.c,d,
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:08:06+01:00
1. Zastosowanie:
1)Dawniej wodór był stosowany do napełniania balonów, lecz z powodu jego łatwości wybuchu zrezygnowano z dalszego napełniania wodorem.
2)Skroplony wodór znalazł zastosowanie jako paliwo w silnikach rakietowych.
3)Izotop wodoru – tryt – wykorzystywany jest w reakcjach termojądrowych.
4)Izotop – deuter – wykorzystywany jest jako spowalniacz (moderator) w reaktorach atomowych.

2. a) nie bo to niemetal
b) nie-bo to pierwiastek chemiczny
c) tak
d) tak
e) tak
f) nie- występuje w fotosyntezie ale nie powstaje w tym procesie

Mam nadzieję że pomogłam ;)