Proszę pomóżcie ;]

W trójkącie równoramiennym kąt między ramionami jest o 15 stopni większy od kata przy podstawie. Oblicz miary kątów tego trójkata.

Ewa ma dwa razy wiecej kaset niż Adam. Gdyby dostała od Adama 12 kaset, to miałaby ich trzy razy więcej od niego. Ile płyt mają razem.

Długość jednego z boków prostokąta jest o 6 mniejsza od długości drugiego boku i 5 razy mniejsza od obwodu prostokąta.Ile wynosi pole tego prostokąta?

Zadania mają być rozwiązane metodą układów równań.

Bardzo proszę o pomoc. A jeśli można to wysyłajcie odpowiedzi jako prywatne wiadomości. dzięKi ']

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T19:05:14+01:00
1.
a = b+15
180 = 2b + b + 15
165 = 3b
b = 55 stopni

odp. Trójkąt ten ma kąty : 55 , 55 i 70


2.
e = 2a
e+12= 3a
2a + 12 = 3a
a= 12
Odp. Ewa ma 24 plyty a adam 12

3.
a = b -6
5a = 2a +2b
5b - 30 = 2b -12 + 2b
b = 18
a = 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:17:51+01:00
2010-02-15T19:48:40+01:00
1)
2x+y=180
x+15=y

2x+x+15=180
x+15=y

3x=165
x+15=y

x=55
y=70
2)
2x=y
y-12=3x

2x-12=3x
2x=y

x=12
2x=y
y=24
3)
x-6=y
(2x+2y)=5x

x-6=y
(2x+12+2x)=5x

x-6=y
4x+12=5x

x-6=y
x=12
y=6
pole 6*12=72cm