1. Wymień przystosowania kijanki do życia w wodzie.
2. Podaj sposoby za pomocą których zwierzeta chronią się przed drapieżnikami.
ryby -
żaby
ślimaki-
3. Wymień części ciała żaby i wyjaśnij, do pełnienia jakiej funkcji życiowej są przystosowane.

Proszę o rozwiązanie wszystkich zadań.

2

Odpowiedzi

2010-02-15T20:55:26+01:00
1.
- opływowy kształt ciała
- skrzela u kijanek umożliwiające czerpanie tlenu rozpuszczonego w wodzie
- płetwa na ogonie kijanki umożliwiają sterowanie w wodzie
- błony pławne między palcami tylnych kończyn umożliwiają szybsze pływanie
-otwory nosowe przykryte klapkami zabezpieczające przed wtargnięciem do płuc wody
- warstwa śluzu na powierzchni ciała zmniejszająca opór w czasie pływania
2. nie wiem.
3.
-Pięciopalczaste kończyny
-Mocne tylne kończyny umożliwiające ruch
-Płuca i wilgotna powierzchnia skóry umożliwiają czerpanie tlenu z powietrza atmosferycznego
-Powieki chronią oczy przed wyschnięciem
-Język wyrzucany z jamy gębowej, do którego przyklejają się owady
27 3 27
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:51:48+01:00
1.oddychają skrzelami,
2.ryby- niektóre posiadają kolce , gdy czują się zagrożone 'napompwują się ' i kolce są na wierzchu tak że mozna się na nie nadziać , inne rażą prądem
żaby - np. ropuchy pokryte śluzem , który jak człowiek dotknie to robią sie mu bąble na tej częsci ciała którą dotknął , lub pompują 'pultyny'
ślimaki - posiadają skorupki , w ktore podczas zagrozenia mogą sie poprostu schować
3. palce złączone błoną - poruszanie sie w wodzie
pokryte sluzem- zeby nie wyschnac na lądzie
brak ucha zewnętrznego
obecnosc pluc -oddychanie na ladzie
no tam nizej reszta jest
24 2 24