Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T19:12:29+01:00
Osiągnięcia Karola Wielkiego: a) złamał potęgę Longobardów i objął w tym królestwie tron, b) walki z Arabami prowadzone w Hiszpanii umożliwiły opanowanie części Półw. Iberyjskiego, c) rozbił groźne państwo Awarów, koczowników co mu przyniosło ogromne łupy, d) opanował Akwitanie, e) złamał opór Bawarii w 788r. - Bawaria została poddana władzy możnych frankijskich, f) podbił Saksonie w 772-804r. g) został cesarzem rzymskim w 24 XII 800r.
2010-02-15T19:16:46+01:00
-utworzenie państwa kościelnego
-rozwój kultury
-reforma szkółklasztornych
-załorzenie szkoły pałacowej
-rozpowszechnienie pisama
-doprowadzenie do świetnosci w państwie