Te zadania są z ćw.Puls życia 2 zad 4 i 5na str.77
1.Dopasuj objawy nerwicy i depresji.
bezsenność ,rozdrażnienie,brak apetytu,poczucie winy,wybuchowość,trudność z koncentracją,natręctwa przygnębienie.

a)objawy nerwicy : b)objawy depresji:

2 .napisz jakie skutki spowoduje przerwanie rdzenia kręgowego w odcinku lędźwiowym




2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:22:59+01:00
A)rozdrażnienie,wybuchowość,natręctwa
b)bezsenność,brak apetytu,poczucie winy,trudność z koncentracją,przygnębienie

Przerwanie ciągłości rdzenia kręgowego może prowadzić do wielu schorzeń. Jeśli przerwa znajduje się na granicy z rdzeniem przedłużonym to może nastąpić odcięcie ośrodka oddechowego (śmierć w wyniku uduszenia).

albo:

Nie możesz sie schylać, trudności z wstawaniem i siadaniem,poruszaniem sie. Możliwe trafienie na wózek inwalicki.
7 2 7
2010-02-15T19:25:46+01:00
1. a) rozdrażnienie,wybuchowość,natręctwa
b)bezsenność,brak apetytu,poczucie winy,trudność z koncentracją,przygnębienie

2. porażenie i brak czucia w kończynach dolnych, nietrzymanie moczu i stolca, zaburzenia erekcji
9 4 9