Na planie wykonanym w skali 1:2500 działka budowlana jest trapezem prostokątnym o wymiarach podanych na rysunku. Oblicz ile metrów siatki trzeba kupić na ogrodzenie tej działki, jeżeli zaplanowano, że brama będzie miała szerokość 4m.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:23:37+01:00
Czwarty bok tego trapezu mozna policzyc z twierdzenia pitagorasa:
3²+4² = x² x - nieznany czwarty bok.
9+16=x²
25=x²
x= √25 = 5
x = 5 [cm]
Ob.= 7+3+3+5= 18 Ob.= 18 [cm]
skala: 1cm na mapie : 2500cm w rzeczywistości
1cm na mapie : 25m w rzeczywistośći
czyli:
Ob.= 18[cm]= 18*25 = 450[m]
Ob.= 450[m]
ale: w poleceniu bylo ze brama ma miec 4m szerokosci, więc trzeba odjąć od obwodu ta szerokość:
450 - 4 = 446m

Odp.: Potrzeba 446 metrów siatki do ogrodzenia tej działki.




mam nadzieje ze ci pomoglem
nie bylo trudne, lubie matme.nie sprawia mi trudnosci polecam sie na przyszlosc....;)
mam nadzieje ze dasz mi najlepsza ocene bo bardzo mi zalezy na tych punktach...
=)...
16 4 16
2010-02-15T19:29:53+01:00
Najpierw skala:
1:2500
1cm-2500cm
1cm-25m

więc na rysunku
górna podstawa- a- 3cm- 75m w rzeczywistości
dolna podstawa- b- 7cm- 175m w rzeczywistości
bok- c- 3cm- 75m w rzeczywistości
2-gi bok d
wysokość- h- 75m ( bo tak samo jak bok c)
x-przyprostokątna z trójkąta, (który powstał, przy narysowaniu wysokości ;pp)- b-a=175m-75m=100m

potrzeba obwodu
wzór:
L= a+b+c+d

nie ma d więc z pitagorasa:
d²=h²+x²
d²= (75m)²+(100m)²
d²= 5625m²+ 10000m²
d²= 15625m²/√
d= 125m

więc:
L=a+c+b+d
L= 75m + 175m +75m+ 125m
L= 450m

minus brama:
450m- 4m= 446m

Odp. na ogrodzenie tej działki potrzeba 446m siatki ;p

3 3 3