A.Korzystając z poniższych nazw, uzupełnij schemat ilustrujący drogę cząsteczki mocznika.
kanalik zbiorczy, miedniczka nerkowa, moczowód, cewka moczowa, kanalik nerkowy

krew->torebka kłebuszka nerkowego->...->...->...->...->pęcherz moczowy->...*

*w miejscu tych kropek trzeba wstawić wyrazy.

b. Podaj nazwę elementu budowy nerki, który:
-składa się z nefronów...
-składa sie z kanalików nerkowych...
-łączy się z moczowodem...

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:20:26+01:00
Ad 1.
krew->torebka kłebuszka nerkowego->kanalik nerkowy->kanalik zbiorczy->miedniczka nerkowa->moczowód->pęcherz moczowy->cewka moczowa.
Ad 2.
-składa się z nefronów-kora nerki
-składa sie z kanalików nerkowych-rdzeń nerki
-łączy się z moczowodem-miedniczka nerki.
196 4 196
2010-02-15T19:21:36+01:00
1.kanalik nerkowy, kanalik zbiorczy, miedniczka nerkowa,moczowód, na koncu cewka moczowa
2.-kora nerki
-piramidy nerkowe
- miedniczka nerkowa
75 2 75
  • abc9
  • Początkujący
2010-02-15T19:23:24+01:00
Krew- torebka kłębuszka nerkowego- kanalik nerkowy-kanalik zbiorczy-miedniczka nerkowa-moczowód-pęcherz moczowy-cewka moczowa
b.
1. nerka
2.rdzeń nerki
3. miedniczka nerkowa
51 3 51