Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:17:35+01:00
Pojemność akwarium: Długość *szerokość*wysokość

Dł=60 cm=6 dm
Szer.= 20 cm=2 dm
wys.= 36 cm (bo 60cm*0,6=36)=3,6dm

Pojemność: 43,2 dm³

2/3*43,2dm³= 28,8l (w przybliżeniu 29 litrów)
2010-02-15T19:20:40+01:00
Wymiary akwarium przedstawiam w decymetrach,bo 1 litr = =1 decymetr sześcienny.
długość =60 cm = 6 dm
szerokość = 20 cm = 2 dm
wysokość = 0,60*6 = 3,6 dm

V = 6*2*3,6 = 43,2
(2/3)*43,2 =28,8 litra wody
Odp.Tomek musi wlać 28,8 litra wody.