Odpowiedzi

2009-10-12T20:26:08+02:00
Dzieje sie tak dlatego ze ksiezyc tez obraca sie wokol wlasnej osi w ta sama strone co Ziemia oraz krazy wokol ziemi tak jak ziemia wokol slonca.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T20:30:27+02:00
Poniewaz Okres obiegowy Ksiezyca rowny jest obrotowi ksiezyca dookoła swej Osi ktory trwa 27,3 dnia. Nazywamy to obrotem "zwiazanym" i dlatego jest zwrocony ta sama stroną. Jesli byłoby inaczej widzielibysmy jego obie strony. Dla ciekawosci powiem ze wskutek libiracji nierownomiernego ruchu siezyca mozna z powierzchni Ziemi zobaczyc 59% jego tarczy....pozdrawaim
1 5 1