Do produkcji paprykarzy uzywa sie :ry,ryżu,cebuki,koncentratu pomidorowego w stosunku 2:3:1:1 w podanej kolejności.Poducent chce wyprodukować 105 kg paprykarzu.Ile powinien wziąść każdego z wyminionych produktów????
Proszę z obliczeniami!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-02-15T19:12:24+01:00
2+3+1+1= 7

105: 7= 15kg

A więc:

Odp: Powinien użyć 30 kg ry, 45 kg ryżu, 15 kg cebulki i 15 kg koncentratu pomidorowego. :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:15:22+01:00
Czyli 105 musimy podzielic na 7
105/7=15
ry jest 2 czyli 15*2=30
ryżu jest 3 czyli 15*3=45
cebuki jest 1 czyli 15*1=15
Koncentratu pomidorowego jest 1 czyli 15*1=15
1 5 1