Wyjaśnij dlaczego w większości krajów Ameryki Środkowej i Południowej językiej urzędowym jest hiszpański.
Odp. na 2/3zdania!

Do podanych języków dopisz po 4 państwa ,w których obowiązują one jako języki urzędowe.
.hiszpański
.portugalski
.angielski
.francuski
.arabski

z góry dziękuje!!! :)

3

Odpowiedzi

2010-02-15T19:16:13+01:00

chomcia

Odpowiedziano: 2009-04-27 20:26:38
hiszpański - Argentyna, Boliwia, Chile, Dominikana, Ekwador, Filipiny, Gwatemala, Gwinea Równikowa, Haiti, Hiszpania, Honduras, Kolumbia, Kostaryka, Kuba, Meksyk, Nikaragua, Panama, Paragwaj, Peru, Portoryko, Salwador, Wenezuela, Urugwaj portugalski - Angola, Brazylia, Gwinea Bissau, Gwinea Równikowa, Mozambik, Portugalia, Republika Zielonego Przylądka, Timor Wschodni i Wyspy Świętego Tomasza i Książęca angielski - Australia (de facto), Kanada, Nowa Zelandia, Malta, Indie, Pakistan, Filipiny, Nigeria, RPA, Ghana, Namibia, Kamerun, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Malawi, Tanzania, Kenia, Uganda, Sierra Leone, Liberia, Gambia, Papua-Nowa Gwinea, Gujana francuski - Francja, Kanada, Belgia, Gujana, Gujana Francuska, Szwajcaria, Algieria, Maroko, Mali, Demokratyczna Republika Konga, Tunezja, Mauretania, Czad, Kamerun, Niger, Senegal, Burkina Faso, Gwinea, Wybrzeże Kości Słoniowej, Togo, Benin, Republika Środkowoafrykańska, Gwinea Równikowa, Gabon, Kongo, Madagaskar arabski - Algieria, Arabia Saudyjska, Autonomia Palestyńska, Bahrajn, Czad, Egipt, Erytrea, Irak, Izrael, Jemen, Jordania, Katar, Komory, Kuwejt, Liban, Libia, Maroko, Mauretania, Oman, Sahara Zachodnia, Sudan, Syria, Tunezja i Zjednoczone Emiraty Arabskie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:16:58+01:00
1 ponieważ w okresie odkryć geograficznych na tamtych terenach występowały kolonie hiszpańskie
2.hiszpański - Argentyna, Boliwia, Chile, Dominikana
portugalski- Brazylia, Portugalia, Angola, Mozambik
angielski Wlk.Brytania, Irlandia, Kanada, Uganda
.francuski Francja Belgia, Bruksela, Luksemburg
.arabski Algieria, , Bahrajn, Czad, Izrael
2010-02-15T22:26:28+01:00
Ponieważ w czasach kolonizacji były to obszary eksplorowane i zajmowane przez Hiszpanów. ;) a na to drugie to nie wiem ;(