Oblicz wartość liczbową wyrażenia.
1) a do kwadratu + b do kwadratu dla a=-0,5, b=0,2
2) Oblicz wartość liczbową jednomianu.
a do kwadratu b dla a=-0,4, b=6

To jest w książce do matematyki Matematyka wokół nas 1
str 149 zadanie 1 i 2

Daję naj za rozwiązanie tego zadania ...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T19:17:32+01:00
1) a do kwadratu + b do kwadratu dla a=-0,5, b=0,2
a²+b²
(-0,5)²+0,2²=
0,25+0,04=o,29


2) Oblicz wartość liczbową jednomianu.
a do kwadratu b dla a=-0,4, b=6


a²*b=
(-0,4)²*6=
0,16*6=
0,96



mam nadzieje ze pomoglam pozdrawiam. ;)
3 4 3
2010-02-15T19:17:54+01:00
1) a*a+b*b
-0,5*-0,5+0,2*0,2=0,25+0,04= 0,29
2)a*a*b
-0,4*-0,4*6=0,96
4 3 4