Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T19:20:37+01:00
Dane:
x - ilość piątek
y - ilość czwórek

Szukane:
.Ile piątek ma Zuzanna na świadectwie.?
Rozwiązanie:
( x + y = 12
( 5x + 4y / 12 = 4,75 /*12
( x = 12 - y
( 5x + 4y = 57
( x = 12 - y
( 5*(12 - y) + 4y = 57
( x = 12 - y
( 60 - 5y + 4y = 57
( x = 12 - y
( -5y + 4y = 57 - 60
( x = 12 - y
( -y = - 3 /*(-1)
( x = 12 - y
( y = 3
( x = 12 - 3
( y = 3
( x = 9
( y = 3
Odp. Na świadectwie Zuzanna ma 9 piątek.
2010-02-15T19:20:47+01:00
To tak masz 12 ocen ogołem i wiec tak musi miec 9 piatek i 3 czworki bo 5x4=45+4+4+4=57 i 57 :12=4,75