Odpowiedzi

2010-02-15T19:26:23+01:00
Wiek janka x+8
wiek bartka x
x+x+8=32
2x+8=32/-8
2x=24/÷2
x=12

12+8=20
12-4=8
20-4=16
16÷8=2
Janek ma 20 lat a bartek 12 4 lata temu mieli 16 lat janek i 8 lat Bartek JAanek byl od niego 2x starszy
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T19:27:55+01:00
X - wiek Janka
x-8 - wiek Bartka

x+ x-8 = 32
2x= 40 ||: 2
x= 20----- obecny wiek Janka
20-8= 12 ----- obecny wiek Bartka

20-4= 16---- wiek Janka 4 lata temu
12-4= 8 ----- wiek Bartka 4 lata temu
16÷8= 2

odp. Janek ma 20 lat, a Bartek 12 lat. 4 lata temu Janek miał 16 lat, a Bartek 8. Janek był 2 razy starszy od Bartka.

21 4 21
2010-02-15T19:34:12+01:00
X=(32-8):2
x=24:2
x=12
bartek ma 12lat
12+8=20
janek ma 20 lat

12-4=8
bartek miał 8 lat

20-4=16
janek miał 16 lat

16;2=8
janek był starszy 2 razy od bartka
8 1 8