Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:38:48+01:00
D - długość dłuższej przekątnej rombu
a - długość boku rombu
d - a = 3 cm ----> d = a + 3 cm
L - obwód rombu, L = 28 cm
L = 4*a ----> a = L : 4 = 28 cm : 4 = 7 cm
d = 7 cm + 3 cm = 10 cm.
x = 0,5 *d = 5 cm.
y = 0,5 *b , gdzie b - długość krótszej przekątnej rombu
Mamy
x² + y² = a²
5² + y² = 7²
y² = 7² - 5² = 49 - 25 = 24 = 4*6
y = √4*√6 = 2√6
b = 2y = 2*2 √6 = 4 √6
P - pole rombu
P = 0,5*d*b = 0,5*10 cm * 4 √6 cm = 20√6 cm²
ale P = a*h
h = P : a = [20√6 cm²] : 7 cm = (20/7)*√6 cm
Odp. P = 20 √6 cm² , h = (20/7) √6 cm.
  • nos
  • Początkujący
2010-02-15T19:40:44+01:00
A- długość boku rombu
a+Obw÷4=28÷4=7 cm
e- długość dłuższej przekątnej= 7+3=10 cm
f- długość krótszej przekątnej
(1/2e)²+(1/2f)²=a²
5²+(1/2f)²=49
25+(1/2f)²=49
(1/2f)²=24
1/2f=√24
1/2f=2√6
f=4√6
P=1/2e×f=5×4√6=20√6
h=P÷a=20√6÷7=20/7√6