Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:24:51+01:00
X - lata Olka
y - lata Bolka
(x-3)=3(y-3)
(x+4)=2(y+4)

x-3= 3y-9
x+4=2y+8

Przenoszę niewiadome na lewą stronę, a liczby na prawą:

x-3y=-6
x-2y=4

Rozwiązuje metodą podstawiania:

x=-6+3y
x-2y=4

x=-6+3y
-6+3y-2y=4

x=-6+3y
y=10

x=-6 + 3*10
y=10

x=24
y=10

Odp. Obecnie Olek ma 24 lata, a Bolek 10 lat
21 4 21
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T19:26:00+01:00
Dane:
x-wiek Bolka
y-wiek Olka
Szukane:Ile obecnie lat ma Olek, a ile Bolek?
Rozwiązanie:
3(x-3)=y-3
2(x+4)=y+4
3x-9=y-3
2x+8=y+4
3x-9+3=y
2x+8=3x-9+3+4
3x-9+3=y
8+9-3-4=x
y=3x-9+3
x=10
x=10
y=24

Odp.Bolek ma obecnie 10lat, a Olek 24lata.
12 4 12