Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T19:31:28+01:00
Jeśli koło jest wpisane w kwadrat o przekątnej 8 to bok tego kwadratu ma długość 4 pierwiastki z 2
A promień koła ma długość połowy boku kwadratu, gdyż jest styczny do boków kwadratu. Więc promień ma długość 2 pierwiastki z 2
P=Pi*r2
r=pierwiastki z 2
Pi=3,14(w przybliżeniu)
P=(2pierwiastki z 2)2 Pi
P=3,14*(2pierwiastki z 2)2
P=8 Pi = 25,13(około)
2010-02-15T19:32:23+01:00
Bok kwadratu - a
a√2=8
4√2=a

r=½a
r=2√2

P=πr²
P=(2√2)²π=8π cm²

odp: pole tego koła wynosi 8π cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:34:02+01:00
Przekątna kwadratu = a√2
a√2=8 /:√2
a=8/√2
a=4√2 [cm]
r=½a
r=½ 4√2
r=2√2 [cm]
P=πr²
P=π*(2√2)²
P=8π[cm²]