Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:34:43+01:00
A)
d - przekatana
d² = 4²+4²
d² = 16+16
d² = 32
d= 4√2
b)
d - przekatana
d² = 5²+10²
d² = 25+100
d²=125
d=5√5
c)
d₁=10
d₂=6
a= długość boku rombu
(1/2*d₁)²+(1/2*d₁)²= a²
5²+3²= a²
a² = 25+9
a²=34
a=√34
2010-02-15T19:35:48+01:00
A)

a=4
d=a√2
d=4√2

b)

d²=5²+10²
d²=25+100
d²=125
d=√125
d=5√5

c)

Z każdej przekątnej bierzemy po połowie długości przekątnej i rozwiązujemy z twierdzenia pitagorasa

a²=5²+3²
a²=25+9
a²=36
a=6