Napisz symbole jonów złożonych z :
a) 20 protonów i 18 elektronów.......
b) 16 protonów i 18 elektronów .......

Wzór sumaryczny związku chemicznego powstałego w wyniku połączenia tych jonów to:........

pomóżcie daje najwięcej punktów ile tylko mam na koncie

3

Odpowiedzi

2010-02-15T19:39:57+01:00
Napisz symbole jonów złożonych z :
a) 20 protonów i 18 elektronów Ca²⁺
b) 16 protonów i 18 elektronów S²⁻

Wzór sumaryczny związku chemicznego powstałego w wyniku połączenia tych jonów to siarczek wapnia.


93 4 93
2010-02-15T23:12:27+01:00
A) Ca²°
b) S²⁻


CaS- siarczek wapnia
° to ma być plus ;)
58 4 58
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T01:12:34+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) 20 protonów i 18 elektronów posiada Ca²⁺
b) 16 protonów i 18 elektronów posiada S²⁻

Wzór sumaryczny związku chemicznego powstałego w wyniku połączenia tych jonów to: CaS
138 4 138