1.okresl rodzaj trojkata ze wzgledu na boki i katy jezeli wiadomo ze dwa katy wewnetrzne maja miary :a)20stopni i 140b)30 i 60 stopni c)60 i 45stopni d)90 i 45 stopni e)30 i 50 stponi f)50 i 80stopni
2.Narysuj trójkąt prostakatny o przyprostokatnych 3cm i 4cm.Zmierz dlugosc przeciwprostokatnej i oblicz obwod tego trojkata.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:46:54+01:00
1.
a) trójkąt rozwartokątny równoramienny
3 bok: 180st-20st-140st=20st
b) trójkąt prostokątny różnoboczny
3bok: 180st-60st-30st=90st
c) trójkąt ostrokątny różnoboczny
3 bok: 180-60-45=75st
d) trójkąt prostokątny równoramienny
3bok: 180-90-45=45st
e) trójkąt rozwartokątny różnoboczny
3bok: 180-50-30=100st
f) trójkąt ostrokąty równoramienny
3bok: 180-50-80=50st
2.
Dane
a= 4cm
b= 3 cm
c= 5cm

L= a+b+c
L= 4cm+3cm+5cm
L=12cm
26 4 26
2010-02-15T19:48:24+01:00
1.a)trójkąt rozwartokątny równoramienny
b)trójkąt prostokątny różnoboczny
c)trójkąt ostrokątny różnoboczny
d)trójkąt prostokątny równoramienny
e)trójkąt rozwartokątny różnoboczny
f)trójkąt ostrokątny równoramienny
17 3 17