Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:47:50+01:00
Porosty to małe roślinki rosnące na kamieniach, pniach drzew, murach, skałach, w runie leśnym

glon + grzyb = porost

Porosty to organizmy symbiotyczne tzn. że glon i grzyb współżyją ze sobą i obydwa biorą z tego korzyści.

Są wskaźnikami czystości powietrza tzn. że jeżeli jest ich dużo to powietrze jest czyste, a jeśli jest ich mało lub wcale powietrze jest zanieczyszczone.

Nie ściągałam tak miałam w zeszycie od przyrody napisane. ;)

Pozdrawiam!

4 2 4
2010-02-15T20:54:27+01:00
POROST to organizm złożony z glonu (np. sinice, zielenice) i grzyba. Jest więc organizmem symbiotycznym. Glon daje grzybowi substancje organiczne, a grzyb glonowi wodę, sole mineralne, oraz przytwierdza go do podłoża.
Znaczenie:
-Występują na terenach czystych, mogą wyznaczać skalę porostową- tzn. stężenie dwutlenku siarki w powietrzu
- są wskaźnikami- bioindyfikatory
- ogniwo w łańcuchu pokarmowym
- źródło pokarmu
- pionierzy życia- przygotowują podłożę dla innych organizmów
- mają znaczenie w medycynie, służą do produkcji leków
8 4 8
2010-02-15T21:46:29+01:00
A)są organizmami pionierskimi
b)są bardzo wrażliwe na zanieczyszczenia środowiska .
5 1 5