Odpowiedzi

2010-02-15T19:48:56+01:00
Ppb= 4*a*h

V=a² *h
539cm³= a²* 11
a²= 49
a=7cm

Ppb= 4*7cm*11cm=308cm²
2 3 2
2010-02-15T19:50:39+01:00
V=Pp*H
Pp=a*a
539=Pp*11 obustronnie dzielimy przez 11
49=Pp[cm2]
49=a^2
a=pierwiastek z 49=7[cm]
Pb=4*7*11=308[cm2]
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:51:56+01:00
V - objętość graniastosłupa = 539 cm³
H - wysokość graniastosłupa = 11 cm
a - bok podstawy = ?
V = PpH
Pp - pole podstawy = a²
w podstawie jest kwadrat więć V = a²H stąd a² = V/H = 539/11 = 49 cm²
a² = 49
a = √49 = 7 cm
Pb = 4 razy aH = 4 razy 7 razy 11 = 4 razy 77 = 308 cm²
odp
Pb = 308 cm²
2 5 2