Uzupełnij poniższe dialogi. Spróbuj odpowiedzieć na zarzuty i pytania w sposób asertywny.

Dialog 1. Rozmowa niezadowolonego gościa z recepcjonistą podczas procedury meldowania (G- Gość, R- Recepcjonista)

G. : Dlaczego się pan tak guzdrze ? już dziesięć minut spisuje pan moje dane z paszportu ! Myślałem, że w tym hotelu zatrudnieni są profesjonaliści !

R: ............................................................

G: Jest pan miły bo oanu za to płacą. Gdyby nie to, na pewno odpowiedziałby mi pan inaczej.

R: .............................................................




Dialog 2. Rozmowa kierownika służby pięter z pokojówką podczas kontroli posprzątanych pokoi (K - kierownik. P -pokojówka)


K: Łóżko jak zwykle niedokładnie pościelone. Czy nigdy pani nie może posprzątać tak żebym nie miał uwag. Proszę kupić sobie okulary, wtedy na pewno dostrzeże pani wszystkie śmieci.

P: .................................................................

K: Być może ma pani rację, ale następnym razem proszę bez takich aroganckich uwag ! Proszę pamietać, do kogo Pani mówi !

P: ......................................................................



Dialog 3. Rozmowa bagażowego z gościem przy wyjmowaniu bagaży gościa z samochodu (B - bagażowy, G - gość)

G: Mam nadzieję, że uczyli Pana jak ostrożnie obchodzić się z bagażem. Ostatnim razem moja walizka została zabrudzona.

B: .......................................................................

G: Dobrze, dobrze, znam te wasze gładkie słówka. Niech pan lepiej uważa na walizkę, bo nie dostanie pan napiwku, na który pan z pewnością liczy.

B: .......................................................................

1

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:51:18+01:00
G. : Dlaczego się pan tak guzdrze ? już dziesięć minut spisuje pan moje dane z paszportu ! Myślałem, że w tym hotelu zatrudnieni są profesjonaliści !

R: Przepraszam, staram się tak szybko jak mogę.

G: Jest pan miły bo panu za to płacą. Gdyby nie to, na pewno odpowiedziałby mi pan inaczej.

R: Życzę miłego pobytu w hotelu
;)




Dialog 2. Rozmowa kierownika służby pięter z pokojówką podczas kontroli posprzątanych pokoi (K - kierownik. P -pokojówka)


K: Łóżko jak zwykle niedokładnie pościelone. Czy nigdy pani nie może posprzątać tak żebym nie miał uwag. Proszę kupić sobie okulary, wtedy na pewno dostrzeże pani wszystkie śmieci.

P: Niech pan sobie kupi okulary ! Nie pamięta pan, jak pomylił się pan w moich danych na podaniu o pracę?!

K: Być może ma pani rację, ale następnym razem proszę bez takich aroganckich uwag ! Proszę pamietać, do kogo Pani mówi !

P: Przepraszam już nie będę do tego wracać.



Dialog 3. Rozmowa bagażowego z gościem przy wyjmowaniu bagaży gościa z samochodu (B - bagażowy, G - gość)

G: Mam nadzieję, że uczyli Pana jak ostrożnie obchodzić się z bagażem. Ostatnim razem moja walizka została zabrudzona.

B: Tak uczyli mnie. Może pan być pewien, że będę bardzo ostrożny.

G: Dobrze, dobrze, znam te wasze gładkie słówka. Niech pan lepiej uważa na walizkę, bo nie dostanie pan napiwku, na który pan z pewnością liczy.

B: <brak odpowiedzi> xD
1 5 1