Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T20:03:59+01:00
gałąź oliwna -symbolizuje pokój i pojednanie
wegielny kamien - podstawa, początek czegoś
gorejący krzew - cud
chleb powszedni - coś zwykłego, codziennego
wdowi grosz -coś niezbyt wartościowego, co gorzej sytuowany właściciel przekazał na szczytny cel; wyrzeczenie kogoś niezamożnego
niebieski ptak - lekkoduch, darmozjad, żyjący z pracy innych
argusowe oko (oczy) - czujne oko (oczy), takie, przed którym (którymi) nic się nie ukryje

mam nadzieje ze pomoglam pozdrawiam,. ;)
2010-02-15T20:19:04+01:00
Oliwna gałąź - pokój i pojednanie
węgielny kamień - podstawa, rzecz najważniejsza, początek czegoś
gorejący krzew - krzew który płonie, lecz się nie spala
chleb powszedni - rzecz zwykła , codzienna, często się zdarzająca, nie budząca zdziwienia
wdowi grosz - ofiara lub dar okupiona wieloma wyrzeczeniami
niebieski ptak - darmozjad, żyjący z pracy innych
argusowe oko - wszystko widzące oko