Obwód prostokąta wynosi 42cm, a stosunek długości boków jest równy ¾. Oblicz długość przekątnej prostokąta.

i teraz tak połowe zadania zrobiliśmy w szkole na lekcji a druga połowa jest zadana do domu. napisze wam to co zrobilismy w szkole a reszte proszę żebyści mi napisali.(rysunek podam w załączniku) no to tak:
Ob=42cm c=?
b/a=¾
ROZWIĄZANIE
2a+2b=42
b/a=¾

2a+2b=42
3a=4b

2a+2b=42/:2
3a-4b=0

4a+4b=84
+ 3a-4b=0
___________
7a= 84/:7

a=12

i teraz to trzeba dokończyć

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T20:02:40+01:00
Ob=42cm c=?
b/a=¾
ROZWIĄZANIE
2a+2b=42
b/a=¾

2a+2b=42
3a=4b

2a+2b=42/:2
3a-4b=0

4a+4b=84
+ 3a-4b=0
___________
7a= 84/:7

a=12

3a = 4b
3*12 = 4b
b = 9

przekatna i boki tworza trojkat prostokatny wiec latwo znajdziemy jej dlugosc z pitagorasa

a²+b²=c²
12²+ 9² = c²
144+81 = c²
225=c²
c = 15
2010-02-15T20:06:11+01:00
3a=4b
3/4a=b
b=3*12/4
b=9
dalej z tw pitagorasa a2+b2=c2
12*12+9*9=225