Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T20:07:51+01:00
(wzór k₄=k₀×(1+p%÷100)⁴

k=5200
kn=6201,10
n=4

6201,1 = 5200 * (1+p/100)^4
6201,1/5200 = (1+p/100)^4
1,192519231=(1+p/100)^4 | pierw(4)
1,045 = 1+p/100
0,045=p/100
4,5=p
Odp: Oprocentowanie wynosilo 4,5%
Pozdrawiam:)
7 4 7
2010-02-15T20:11:45+01:00
Dane: szukane:
k= 5200zł p=?
t= 4 d= k*p*t/100%
d= 6201,10-5200=1001,10zł 1001,10=5200*p*4/100%
1001,10=2080p/100%| * 100%
2080p=100100% | : 2080
p=48% - to za cztery lata
na rok= 48%:4= 12%

Odp: Oprocentowanie tej lokaty wynosi 12% . :))

2 1 2
2010-02-15T20:14:51+01:00
Kp = 5 200
Kk = 6201,1
m= 4
r=?
Kk=Kp(1+m*r)
6201,1=5200(1+4*r)
6201,1=5200+20800r
20800r=1001,1
r=0,048

Odp. 4,8 %
1 1 1