Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T20:04:24+01:00
-skrzek
-mała kijanka
-kijanka wykształca tylne kończyny
-odrywa się ogon
-wykształca reszte kończyn
-mała żaba
-dorosła żaba
;)
2010-02-15T20:05:34+01:00
Wszystkie gatunki z rodzaju (Ranidae) są jajorodne. Występuje u nich zapłodnienie zewnętrzne. Większość płazów - w tym żaby, na okres rozrodu wędruje do zbiorników wodnych, pokonując niekiedy znaczne odległości. Samica składa jaja zwane skrzekiem w wodzie. Samiec siedzi wówczas na jej grzbiecie i polewa jaja nasieniem, w którym są plemniki (do zapłodnienia dochodzi poza organizmem samicy). Z zapłodnionych jaj wylęgają się stadia larwalne, zwane kijankami, które znacznie różnią się od osobników dorosłych (nie posiadają kończyn, oddychają skrzelami oraz podobnie jak ryby – posiadają linię boczną). W ciągu około 16 tygodni życia w wodzie, kijanka stopniowo przeobraża się w dorosłego osobnika i staje się gotowa, by opuścić środowisko wodne.

A tu jeszcze zdjęcie:
http://republika.pl/blog_yb_4496417/6870031/tr/rozwoj_zaby.jpg