Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T20:57:08+01:00
Sama mozesz innym ludziom wskazywac droge do Nieba jest to bardzo proste;;

- Pierwszy człowiek miał drzwi do raju, do szczęścia, otwarte. Ale popełniając grzech nieposłuszeństwa, sprawił, że drzwi te sam przed sobą zatrzasnął. Musiał dopiero przyjść Jezus, który umierając na krzyżu, a następnie zmartwychwstając, odblokował ten zamek w drzwiach do szczęścia. Jednak żeby dostać się do raju, trzeba jeszcze nacisnąć klamkę. A to musi już zrobić sam człowiek, oczywiście z Bożą pomocą. Żeby nacisnąć klamkę, trzeba mieć dużo siły. A tę siłę otrzymujemy przez przyjmowanie sakramentów: chrzest, spowiedź, komunię, bierzmowanie... W nich pozyskujemy niezbędną do tego energię.

- Czyli jeśli człowiek żyje zgodnie z dekalogiem, z przykazaniem miłości, to może mieć pewność, że znajdzie się w niebie?

- Tak, my w to wierzymy. O tym naucza Pismo Święte i Katechizm Kościoła katolickiego. Ci, którzy umierają w łasce i przyjaźni z Bogiem oraz są doskonale oczyszczeni, żyją na zawsze z Chrystusem. I od razu rodzi się pytanie: a co z tymi, którzy nie są całkowicie oczyszczeni, tzn. umarli pojednani z Bogiem i ludźmi, ale nie zdążyli odpokutować swoich grzechów? Ci też mają już zagwarantowane niebo, ale jeszcze muszą przejść czyściec, czyli odpokutować i odczekać swoje.ty mozesz im pomóc skrócić ten czas. Są cztery formy pomocy zmarłym. Pierwszą z nich i najskuteczniejszą jest Eucharystia, czyli msza św. za zmarłych. Ale są też inne: zdobywanie odpustów, ofiarowanie ubogim i potrzebującym jałmużny, podejmowanie czynów pokutnych. I temu wszystkiemu musi towarzyszyć intencja, że robimy to dla dobra naszych zmarłych. A ludzia zyjacym na ziemi mozesz wskazywac droge do nieba poprzez nawracanie nie chiodzi mi o takie nawracanie jak to robił Jezuz Chrystus tylko o takie nawracanie np. upominanie swoich kolegow ktorzy robią jakies glupie rzeczy lub poprostu nie szanuja innych lub ich zle traktują....
2010-02-15T21:03:03+01:00
Drogę do nieba wskazujesz swoim postępowaniem,uczęszczaniem na msze,przyjmowaniu sakramentów,pokazywaniu innym co jest dobre,a co złe i postępowaniu zgodnie z przykazaniami