Na podstawie poniższych danych oblicz przyrost naturalny oraz rzeczywisty ludności. W 2006r. w pewnym mieście urodziło się 3000 dzieci, zmarło 2,7 tys. osób. do miasta przyjechało 1000 osób, a wyjechało z niego 1,8 tys. osób. Proszę o rozwiązanie i wytłumaczenie zadania. Daję naj!!! Pzdr

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T20:27:07+01:00
Przyrost naturalny= urodziny-zgony
PN=U-Z
U=3000 (urodziny)
Z=2700 (zgony)

PN=3000-2700
PN=300



Przyrost rzeczywisty = przyrost naturalny - saldo migracji (różnica imigracji i emigracji)

PR=PN-SM
SM=I-E
SM=1000-1800
SM=-800 (często wychodzi wynik ujemny)

PR=PN-SM
PR=300-(-800)
PR=300+800
PR=1100


Właściwie tu nie ma czego tłumaczyć. Tak na prawdę musisz wykuć wzory i......odróżniać imigrację od emigracji...;)

POWODZENIA! ;)
6 3 6
2010-02-15T20:41:34+01:00
Przyrost naturalny - różnica między liczbą urodzeń a liczbą zgonów czyli przyrost naturalny=liczba urodzonych w danym roku-liczba zmarłych w danym roku
przyrost naturalny=3000-2700
przyrost naturalny=300

przyrost rzeczywisty liczymy tak :
1. Oblicz przyrost naturalny (czyli tutaj to 300)
2. Oblicz saldo migracji, czyli różnicę pomiędzy imigracją (osoby które przyjechały z innego kraju i osiedliły się w danym państwie tutaj to 1000 osób) a emigracją (osoby, które wyjechały z kraju i osiedliły się w innym kraju tutaj to 1800 osób)
saldo migracji=imigranci-emigranci
saldo migracji=1000-1800
saldo migracji=-800
ujemna wartość salda migracji oznacza, że więcej osób wyjechało niż osiedliło się w tym mieście.

przyrost rzeczywisty=przyrost naturalny+saldo migracji
przyrost rzeczywisty=300+(-800)
przyrost rzeczywisty=-500
Odp.:Wartość przyrostu rzeczywistego w 2006 roku w tym mieście wynosi -500 osób. Z tego wynika że liczba ludności tego miasta w 2006 roku zmniejszyła się o 500 osób.

wzory sprawdzałam w swoim podręczniku
powodzenia;]
2 5 2
2010-02-15T20:42:24+01:00
PN=U-Z przyrost naturalny= liczba urodzeń-liczba zgonów)
U=3000
Z=2700

PN=3000-2700
PN=300

PR=PN-SM (przyrost rzeczywisty=przyrost naturalny-saldo migracji)
SM=I-E (saldo migracji=imigracje-emigracje)
SM=1000-1800
SM=-800

PR=PN-SM
PR=300-(-800)
PR=300+800
PR=1100


Odp.: Przyrost naturalny ludności wynosi 300, zaś przyrost rzeczywisty 1100.

1 5 1