Odpowiedzi

2010-02-15T20:12:55+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T21:00:22+01:00
Przymierze-jest najważniejszym pojęciem, jakie występuje w księgach Starego Testamentu. Oznacza ono najpierw pewien międzyludzki porządek wyrażjący wzajemne związki. Pojęcie to zostało użyte także do opisania związków między ludzmi a Bogiem. Wyraża ono zobowiązanie partnerów do postępowania zgodnie z przykazaniami i postanowieniami. Zawsze chodzi w nim o dochowanie ustanowionej w przymerzu wspólnoty, przyjażni i solidarności.
9 4 9