Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T20:12:36+01:00
45-15%
x-100%

45*100=15%*x

x=45*100/15

x=300zł

45 i 15 skrócą się!
7 3 7
2010-02-15T20:13:51+01:00
X- ilosc pieniedzy przed zakupami

45zł = 15%x /:15
3zł=1%x / *100
300zł = 100%

x=300zł
6 3 6
2010-02-15T20:57:30+01:00
15% = 0,15

0,15x = 45 /:0,15
x = 300

Przed zakupami w portmonetce było 300 złotych.

To jest najkrótszy i najłatwiejszy sposób :)
8 4 8