Odpowiedzi

2010-02-15T20:31:13+01:00
X - cena długopisu
y - cena zeszytu

2x + 3y = 5,4
2x + 3,3y = 5,7 /*(-1)

2x + 3y = 5,4
-2x - 3,3y = -5,7

-0,3y = -0,3
y = 1

2x + 3 = 5,4
x = 1,2


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T20:45:59+01:00
10%=5,70-5,40
10%=0,10
110%=x
x=110%*0,10/10%
x=cena o 10% wyższa za jeden zeszyt 1,1

x-cena zeszytu
y-cena długopisa
3x+2y=5,40
3*1,1+2y=5,70

3x+2y=5,40
3.3+2y=5,70

3x+2y=5,40
2y=5,70-3,3

3x+2y=5,40
2y=2,40/:2

3x+2y=5,40
y=1,2

3x+2,40=5,40
y=1,2

3x=5,40-2,40
y=1,2

3x=3,00/:3
y=1,2

x=1,00
y=1,2

cena zeszytu wynosi 1,00 zł
a cena długopisa wynosi 1,2
2 3 2