Odpowiedzi

2010-02-16T07:01:26+01:00
Równanie reakcji:
3CaCl2+2H3PO4=Ca3(PO4)2+6HCl;
układamy stosunek stechiometryczny:
3 [mole] CaCl2 - 1[mol] Ca3(PO4)2;
2 [mole] CaCl2 - x[moli] Ca3(PO4)2;
3x=2 II 3;
x=2/3[mola] Ca3(PO4)2.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T09:43:46+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
3CaCl2 + 2H3PO4---->Ca3(PO4)2 + 6HCl
3mole CaCl2----------1mol Ca3(PO4)2 (dane z reakcji)
2mole CaCl2---------xmoli Ca3(PO4)2
x=2/3
x=0,67mola Ca3(PO4)2
4 4 4