Zależy mi na pełnych wynikach : - ))

Oblicz:
a)-2 i jedna piąta + 3,3 = ??
b)1⅚- 3 ⅓= ??
c)4,3 - 7,5 = ??
d)-4,5-2¼= ??
e)-3⅙-(5⅚)= ??
f)7⅓+(-4⅚) = ??
g)-5 i cztery siódme + 7 = ??
h)1,23 - 9 = ??
i)-6-(-4 i pięć dziewiątych) = ??


zad.2
Przedstaw sumę liczb -2,5 w postaci :
a)sumy dwóch liczb ujemnych
b)sumy liczby dodatniej i ujemnej
c)różnicy dwóch liczb ujemnych
d)różnicy liczby ujemnej i dodatniej.

z góry dzięki

2

Odpowiedzi

2009-10-12T21:22:45+02:00
1.=-2,2+3,3=1,1
2.1⅚- 3 ⅓=33/18 - 60/18= -27/18=-19/18=1 1/2
3.= -3,2
4. =-4,5-2,25= -6,75
5.= - 3 1/6 +5 5/6= -19/6+35/6=16/6=2 4/6
6.=2,5
7.=1 3/7
8.= -7,77
9.= -6+4 5/9= -5 9/9+4 5/9= -1 4/9
zad.2
a) -2 +(-0,5)=-2,5
b)-7,5+5=2,5
c) -5-(-2,5)=-2,5
d) -2 - 0,5=-2,5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T22:17:07+02:00
A)-11/5+33/10=-22/10+33/=-11/10=-1,1
b)11/6-10/3=11/6-20/6=-9/6=-3/2=-1,5
c)-3,2
d)-4,5-2,25=-6,75
e)-19/6-35/6=-54/6=-9
f)22/3-29/6=44/6-29/6=2,5
g)-39/7+49/7=-10/7=-1 3/10
h)-7,77
i)-6+41/9=-54/9+41/9=-13/9=-1,44

2.a)-1,5+(-1)
b)4+(-6,5)
c)(-4)-(-1,5)
d)(-3)-0,5