Uzupełnij zapisy, wpisując liczby pobranych lub oddanych elektronów.

a) Zn ....... ---> Zn2+
b) Sn4+ ....... ---> Sn
c) Mn2+....... ---> Mn7+
d) Cl5+....... ---> Cl-

(Podr. Chemia Nowej Ery dla I gimnazjum str 120 zad. 5)

Proszę szybko...

Daję 45 pkt...

Błędne zgłaszam spam.

Nie pisać czegoś typu "nie wiem" "o co chodzi" itp.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:19:08+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) Zn -2e(-) ---> Zn(2+)
b) Sn(4+) +4e(-) ---> Sn
c) Mn2+ -5e(-) ---> Mn(7+)
d) Cl(5+) +6e(-) ---> Cl(-)
7 4 7
2010-02-15T22:50:43+01:00
A) Zn -2e ---> Zn2+
b) Sn4+ +4e ---> Sn
c) Mn2+-5e ---> Mn7+
d) Cl5+ +6e ---> Cl-
3 3 3