Odpowiedzi

2010-02-15T20:42:28+01:00
Nie mów fałszywego Świadectwa przeciw bliźniemu swemu

Nie możemy oczerniac kogoś nawet gdy mamy do tego podstawy. Po co oczerniac kogos? Bóg uznaje to za grzech. Nie możemy okłamywac. Traktujmy kogoś jakbysmy sami chcieli byc traktowani.
23 4 23
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T20:51:17+01:00
"Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu."

w ósmym przykazaniu Bóg wzywa nas do tego abysmy mówili prawdę, zwlaszcza gdy chodzi o wydawanie opinii o innych.
Nie można dla wlasnej wygody mówic nieprawdy, nawet gdyby prawda byla dla nas przykra.
Często zdarza sie tak, ze ludzie zatajają prawdę lub mówią jej tylko tyle ile jest im wygodnie, właśnie wtedy ma zastosowanie ósme przykazanie, bo prawda jest zawsze tylko jedna.
Nie można jej dzielic, czy modyfikowac według własnego zdania.
Trzeba byc obiektywnym wypowiadajac opinie o ludziach aby nie skrzywdzic kogoś swoim osądem.
niedopuszczalne jet także klamstwo - czyli fałszywe świadectwo.
27 2 27