Napisz notatke biograficzną Leoarda da Vinci.........Prosze o szybkie odpowiedzi bo mam to na jutro...!!!!!!!!!!!

PLIS PLIS PLIS PLIS PLIS PLIS PLIS PLIS PLIS PLIS PLIS PLIS PLIS PLIS PLIS PLIS PLIS..!!!!!PROSZE O POMOC..!!!!!!
tylko nie bierzcie z internetu bo poznam i nie zalicze..!!!

2

Odpowiedzi

2010-02-15T21:01:39+01:00
Obok Michała Anioła największy geniusz odrodzenia.Urodzony w roku 1452 w miejscowości VINCI.Uczył się w tym mieście w warsztacie malarza Andrei del Verrocchia,Jego pierwszym dziełem była postać anioła w obrazie mistrza Chrzest Chrystusa.Pierwsze stałe zatrudnienie znalazł w Mediolanie na dworze księcia Ludwika Sforzy.W tym to mieście powstało na ścianie refektarza (czyli jadalni) klasztoru Santa Maria delle Grazie-Matki Boskiej.
52 3 52
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:03:35+01:00
Leonardo da Vinci urodził się 15,04,1452r w Anchito we Włoszech, zmarł 02,05,1519r. w Clos Luce we Francji. Włoski malarz, rzeźbiarz, architekt, konstruktor, teoretyk sztuki, filozof, wszechstronny i najdoskonalszy przedstawiciel renesansu. Uczeń A. del Verrocchio we Florencji, od 1472 członek cechu malarzy. Był nieślubnym synem prawnika Ser Piera da Vinci i wieśniaczki Cateriny. Został jednak oficjalnie uznany przez rodzinę ojca i od czwartego roku życia wychowywał się w domu dziadka w Anchiano. Był jedynakiem. Miał szczęśliwe dzieciństwo, w którym zażywał swobody, nie obarczono go zbytnio obowiązkami i nauką.
161 2 161