Odpowiedzi

2009-10-12T21:20:22+02:00
Śniadanie: jogurt z płatkami lub otrębami owsianymi- bardzo sycące
drugie śniadanie: bułeczka wieloziarnista + dowolne dodatki
obiad: ryba bez panierki, ryż i surówki
kolacja: twarożek z owocami

1. białka
Są potrzebne do budowy nowych i odtwarzania starych komórek. Należą więc do składników budulcowych organizmu, stanowią 50% suchej masy ciała. Wchodzą w skład każdej komórki zarówno organizmów zwierzęcych jak i roślinnych. Wysokie zapotrzebowanie na białko występuje zwłaszcza u dzieci i młodzieży. Norma dzienna zapotrzebowania na białko wynosi przeciętnie 1gr białka na 1kg masy ciała.

Najbogatszymi artykułami białkowymi są:
-ser żółty i inne sery
-mięso -jajka -mleko -ryby -nasiona: grochu, fasoli, soi, soczewicy

Pod względem chemicznym, białka to związki organiczne o bardzo skomplikowanej budowie.

2. węglowodany (cukry)
Niektóre z węglowodanów mają słodki smak i dlatego związki te najczęściej nazywają się cukrami. Węglowodany stanowią bogate źródło energii; są związkami chemicznymi zbudowanymi z węgla, wodoru oraz tlenu.

W dużych ilościach występują w produktach żywnościowych pochodzenia roślinnego:
-produkty mączne -ryż -kasza -cukier -słodycze -miód
1 5 1