Odpowiedzi

2010-02-15T20:50:08+01:00
P1=pi*r2
P2=pi*(0,9r)^2
P2=pi*0,81r2

P1-P2=pi*1r2-pi*0,81r2=pi*r2(1-0,81)=pi*r2*0,19

Odp Pole zmniejszy sie o 19 %
2010-02-15T20:50:44+01:00
Promień=r
pole koła=πr²

r-10%r=0,9r
pole koła =πr²=π×(⁹/₁₀)²=⁸¹/₁₀₀πr²

πr²=100%
⁸¹/₁₀₀πr²=x%
.................
x=0,81×100
x=81%

100%-81%=19%
odp. pole zmniejszy się o 19%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T20:54:21+01:00
Mozna zastosowac tw. stosunek pol figur podobnych jest rowny kwadratowi skali
podobinstwa
r1=1
r2=0,9
k=r2/r1=0,9:1=0,9
s2:s1=k²
s2:s1=0,81
s2=0,81s1
OBL procent zmniejszenia pola
(s1-s2)/s1=1-s2/s1=1-0,81=0,19

ODP

Pole zmniejszy sie o 19%

pozdrawiam

Hans

1 5 1