1.oblicz pola powierzchni prostopadłościanów o wymiarach:
a) 2cm x 4,5cm x 3,5cm
b) 11dm x 11dm x 11dm
c) 25mm x 4,7cm x 0,2dm

2.Uzupełnij tabelkę:

Długość krawędźi sześcianu : 5cm
Pole powierzchni sześćianu : ....

Długość krawędźi sześcianu : 3dm
Pole powierzchni sześćianu : ....

Długość krawędźi sześcianu : 2,5m
Pole powierzchni sześćianu : ....

Długość krawędźi sześcianu : ....
Pole powierzchni sześćianu : 600cm (kwadratowych)

Długość krawędźi sześcianu : ....
Pole powierzchni sześćianu : 96dm (kwadratowych)

Długość krawędźi sześcianu : ....
Pole powierzchni sześćianu : 2400mm (kwadratowych)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:02:52+01:00
2.
a-krawędź sześcianu
pole-6a kwadrat

Długość krawędźi sześcianu : 5cm
Pole powierzchni sześcianu : 6*5 kwadrat=6*25=150

Długość krawędźi sześcianu : 3dm
Pole powierzchni sześćianu : 6*3 kwadrat=6*9=54

Długość krawędźi sześcianu : 2,5m
Pole powierzchni sześćianu : 6*2,5 kwadrat=6*6,25=37,5

Długość krawędźi sześcianu :
Pole powierzchni sześćianu : 600cm (kwadratowych)
6a kwadrat=600 :/6
a kwadrat=100 /pierwiastkujemy
a=10cm

Długość krawędźi sześcianu : ....
Pole powierzchni sześćianu : 96dm (kwadratowych)
6a kwadrat=96 :/6
a kwadrat=16 /pierwiastkujemy
a=4cm

Długość krawędźi sześcianu : ....
Pole powierzchni sześćianu : 2400mm (kwadratowych)
6a kwadrat=2400 :/6
a kwadrat=400 /pierwiastkujemy
a=20mm.


1.oblicz pola powierzchni prostopadłościanów o wymiarach:
a) 2cm x 4,5cm x 3,5cm
P.powierz.całk:
2Pp+Pb

P.podstawy= 2*4,5=9
P.boczne=2*2*3,5+2*4,5*3,5=14+31,5=45,5

P.całk: 2*9+45,5=18+45,5=63,5


b) 11dm x 11dm x 11dm
to jest sześcian więc pole całkowite wynosi:
6a kwadrat= 6*11 kwadrat=726

c) 25mm x 4,7cm x 0,2dm
2,5cm x 4,7cm x 2cm

pole podstawy: 2,5*4,7=11,75
pole boczne: 2*2,5*2+2*4,7*2=10+18,8=28,8
pole całkowite: 2*11,75+28,8=23,5+28,8=52,3

liczę na najjj... ;)
2010-02-15T21:03:05+01:00
A)Pc=2ab+2ac+2bc
2*2*4,5+2*2*3,5+4,5*3,5*2=18+14+31,5=63,5
b) Pc= 6a do potegi 2
11*11*2=726
c)Pc=2ab+2ac+2bc
2*2,5*4,7+2*2,5*2+2*4,7*2= 23,5+10+18,8=52,3

150
54
37,5
10
4
20

mam nadzieję że dobrze :)